Lorem ipsum
Class aptent taciti sociosqu ad litora
Главная » 2008 » Март » 26 » דוח: גזענות כלפיי אזרחי ישראל בכל תחום
1:47 AM
דוח: גזענות כלפיי אזרחי ישראל בכל תחום
דוח הגזענות 2008, שהתפרסם לקראת היום הבינלאומי למאבק בגזענות מוקדש אמנם ברובו לתיעוד מקרי אפליה נגד האזרחים הערבים אך חלק ממנו מוקדש גם לתיעוד מקרי גזענות ואפליה נגד יהודים, מרביתם ממוצא אתיופי, אך גם נגד יוצאי מדינות חבר העמים, נגד יהודים ממוצא מזרחי  ונגד חרדים וקבוצות מהגרים לישראל. נדמה כי אחד הנתונים הקשים בדוח הוא זה המצביע על כך שהרג אזרחים ערבים לא נפסק מאז אירועי אוקטובר 2000, בהם נהרגו 13 צעירים ערבים מאש כוחות הביטחון. לפי הדוח, מאז אותם אירועים נהרגו יותר מ-41 אזרחים ערבים, מרביתם מאש כוחות הביטחון. 27 נהרגו מאש שוטרים, חמישה מאש חיילי צה"ל ואדם נוסף נהרג מאש של שוטר משמר הגבול. בשישה מקרים אחרים נהרגו ערבים מירי של אזרחים יהודים ובשני מקרים נוספים נהרגו ערבים מירי של שומרים בחברות פרטיות.
לפי הדוח, האזרחים הערבים בישראל סובלים מאפליה כמעט בכל תחומי החיים ונתקלים בגילויי גזענות במקומות השגרתיים ביותר. כך למשל מתעד הדוח אירועים של אפליה תעסוקתית כלפי ערבים. נתון לא חמור לפי הדוח הוא זה המצביע על הסחבת וההתחמקות של משרד התעשייה, התעסוקה והמסחר באכיפת הוראות החוק האוסרות על אפליה בתעסוקה.
הדוח מצביע גם על תופעה נוספת של גילויי גזענות והסתה נגד נבחרי הציבור הערבי והנהגתו. מחברי הדוח תיעדו לפחות 27 ציטוטים גזעניים נגד הציבור הערבי שנאמרו על ידי אנשי ציבור ושלא קיבלו טיפול ראוי מצד המערכת המשפטית. מנגד, נכתב בדוח, המערכת המשפטית פעלה בנחרצות ואף הגישה כתב אישום נגד ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, השייח' ראא'ד סלאח, בגין הסתה לאלימות ולגזענות.

בחלק אחר של הדוח "מככב" לא אחר מאשר יו"ר "ישראל-ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן, שמשלל התבטאויותיו עולה לדעת מחברי הדוח ניחוח כבד של גזענות כלפי האוכלוסייה הערבית ומנהיגיה. בדוח מוזכרת למשל השתלחותו של ליברמן מלפני כחודשיים בחברי הכנסת מוחמד ברכה (חד"ש) ואחמד טיבי (רע"מ-תע"ל), שעליהם אמר כי הם מסוכנים יותר מח'אלד משעל ומחסן נסראללה.

בדוח מוזכרות התבטאויות נוספות המיוחסות ליו"ר "ישראל ביתנו" כמו זו שהשמיע במאי 2006 מעל דוכן הכנסת, שבה רמז כי יש "לטפל" בח"כים הערבים כפי שנהגו במשתפי הפעולה עם המשטר הנאצי שהוצאו להורג לאחר משפטי נירנברג. הדוח מציין כי ח"כ ליברמן תומך בגירוש ערבים בצורה שאינה משתמעת לשני פנים ("שייקחו את הפקלאות וילכו קיבינימאט"), וקובע שהאוכלוסייה הערבית בישראל היא הבעיה העיקרית שעימה מתמודדת כיום המדינה.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/711/620.html
Просмотров: 633 | Добавил: kvistrel | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: