Lorem ipsum
Class aptent taciti sociosqu ad litora
Главная » 2008 » Март » 30 » החשב הכללי: יש הפרה בוטה של זכויות עובדי הקבלן
4:04 AM
החשב הכללי: יש הפרה בוטה של זכויות עובדי הקבלן

לדברי שוקי אורן, בתחומי השמירה והניקיון מועסקים עובדים בלתי מיומנים מאוכלוסיות חלשות, שזכויתיהם מופרות בעקבות הפרטת השירותים והחברות הממשלתיות

 

 "אנחנו תמיד הולכים בכיוון של הפרטה, משום שהמגזר הפרטי יודע לעשות דברים טוב יותר מאשר המגזר הממשלתי (האם באמת כך הדבר? את זה מר שוקי אורן לא מספר לנו). לכן הפרטנו חברות והפרטנו שירותים במסגרת של מיקור חוץ, אבל משהו השתבש", כך אמר היום (א') החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן. אורן אמר את הדברים במסגרת כנס מנהלי כספים וחשבים בסקטור הציבורי שנערך בכנסת, בנושא העסקת עובדי קבלן.

 לדברי אורן, "בתחומי השמירה והניקיון מועסקים עובדים בלתי מיומנים (עובדים בלתי מיומנים עם השכלה גבוהה ותארים למיניהם...), שהם אוכלוסיות חלשות. בעבר עובדים אלו היו חלק מן הסקטור הממשלתי, אבל החלטנו להעביר את העסקתם לידיים פרטיות מתחומי יעילות, וכעת אנו נדהמים לגלות שישנה הפרה בוטה של החוק בתחום שמירה על זכויותיהם".

 אורן הוסיף כי הוא אינו מסכים עם הגישה לפיה עיקר הפעילות צריכה להתמקד בהסברה, על מנת שהעובדים יהיו מודעים לזכויותיהם ולכן ילחמו עליהם. "מדובר באוכלוסיה חלשה שחוששת לאבד את מקום עבודתה, ולכן היא לא תילחם על הזכויות שלה (ולכן יש אפשרות לשלול ממנה את זכוייותיה תחת הסוואה של "שמירה עליהם" האם כך חושב החשב בכללי...) לכן עלינו לקחת אחריות אקטיבית ולא להרשות זאת ", אמר.

 אורן הזכיר כי בימים אלו מתגבשת טיוטה של הצעת חוק שמטרתה לוודא כי הגופים הרוכשים שירותים מחברות המעסיקות עובדי קבלן יהיו מחויבים לוודא כי אותן חברות מקיימות את הוראות החוק ומעניקות לעובדים את המגיע להם (האם אפשר לבדוק או לבקר חברות פרטיות? ). לדברי אורן, יוזמת חקיקה כזו היא בבחינת "תעודת עניות" למשק הישראלי, אולם היא מחייבת המציאות.

 לדברי אורן, כל אגפי החשבות במשרדי הממשלה מחויבים לבצע בדיקות מתמשכות בתחום שמירה על זכויות העובדים. "אני רואה בזה חשיבות גדולה מאד", אמר, "אני מתבייש שהממשלה צריכה בכלל לעשות זאת. ישנה כעת טיוטת חוק בעניין הזה שנמצאת בתהליכי גיבוש, ואני מתבייש שאנחנו צריכים חוק שכזה. אנשים שבאים מתאוות בצע צריכים לדעת שזה בסדר להרוויח, אבל לא על חשבון העובדים  (אז על חשבון מי?)".

 הממשלה מוציאה כ-2 מיליארד שקלים בשנה לרכישת שירותים מ-250 חברות שמירה וניקיון, שמעסיקות למעלה מ-8,000 עובדי קבלן. ענף השמירה והניקיון בישראל כולל כ-3,000 חברות. היקף הרווח השנתי של הענף נאמד ב-6.5 מיליארד שקלים, מתוכם 2.5 מיליארד בתחום הניקיון ו-4 מיליארד בתחום האבטחה.

 

 

 

 

Просмотров: 600 | Добавил: kvistrel | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 2
2 SnileniItede  
0
pharmacy technician jobs in ny http://sundrugstore.net/products/estrace.htm coupon code press registers pharmacy

1 SnileniItede  
0
pharmacy grant proposal community health center http://sundrugstore.net/products/strattera.htm pharmacy continuing education course in italy

Имя *:
Email *:
Код *: