Lorem ipsum
Class aptent taciti sociosqu ad litora
Главная » 2008 » Апрель » 2 » "ישראל מונעת כניסה, ועשרות בעזה מתים"
3:20 PM
"ישראל מונעת כניסה, ועשרות בעזה מתים"
"ישראל מונעת כניסה, ועשרות בעזה מתים"

ארגון הבריאות העולמי מאשים את ישראל בעשרות מקרים של חולים פלשתינים שמתו ברצועה בשל עיכובים בקבלת אישורי כניסה לישראל ובשל מצבה הקשה של מערכת הבריאות בעזה

עשרות מתושבי רצועת עזה מתו בזמן שהמתינו לטיפול רפואי בגלל עיכובים בקבלת אישורי כניסה לישראל וכן בשל מערכת הבריאות הקורסת ברצועה – כך מאשים ארגון הבריאות העולמי את ישראל. בדוח שפרסם הערב הארגון נטען גם כי ישראל נמנעת מלהעניק אישורי מעבר לחלק מהחולים הפלשתינים.

סוכנות-הבת של האו"ם מפרטת בדוח שחיברה 32 מקרים שונים שהתרחשו מאז חודש אוקטובר בהם תושבי עזה, בגילאי שנה ועד 77, מתו לאחר שלא הצליחו להשיג טיפול רפואי דחוף לו נזקקו. לטעות הארגון, שישה מהחולים המתינו לאישור כניסה לישראל, ואילו האחרים לא קיבלו היתר כניסה מכיוון שהוגדרו על ידי ישראל כ"סיכון ביטחוני".

על פי הדוח, חלק מהחולים הפלשתינים הצליחו להשיג אישורי כניסה לישראל, אולם הם מתו לפני שסיימו את כל הסידורים הנדרשים כדי לעבור לישראל, כמו קבלת אישורים לליווי של צוות רפואי פלשתיני. במקרים אחרים, כך נטען בדוח, חולים לא הורשו לעבור לשטח ישראל בעקבות במחסור במיטות אשפוז בבתי חולים בישראל, ויש גם כאלה שמתו בזמן שהמתינו במעבר ארז.

"למרות שישראל מאפשרת כעת מעבר של חולים פלשתינים יותר מבעבר, לוקח זמן רב יותר לקבל את ההיתרים", אומר אמברוגיו מננטי, ראש נציגות ארגון הבריאות העולמי בירושלים.


Просмотров: 582 | Добавил: kvistrel | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: