Lorem ipsum
Class aptent taciti sociosqu ad litora
Главная » 2008 » Май » 20 » אמנת העצרת הלאומית
6:19 AM
אמנת העצרת הלאומית

אושרה אמנת העצרת הלאומית של הפדרציה הרוסית

תירגם מרוסית: משורר שמואל ירושלמי

             .

כל צירי העצרת שהשתתפו בישיבתה הראשונה, יחתמו על אמנת העצרת, ומיד אחרי יקבלו מעמד של חברי העצרת הלאומית של הפדרציה הרוסית. להלן, אנו מפרסמים טקסט האמנה אשר הוכן על ידי הועד המארגן:

אמנת העצרת הלאומית

אנו פעילים אזרחיים ופוליטיים, מכריזים בזאת, על ייסוד העצרת הלאומית של הפדרציה הרוסית. העצרת הלאומית מוקמת לשם הגנה על חירויות אזרחיות, זכויות פוליטיות, בריאותם וחייהם של אזרחי רוסיה, החזרתו על כנו של הסדר הציבורי; וכמו-כן לקידום הדמוקרטיה הפוליטית ושלטון העם ברוסיה. אנו מאוחדים באי-הסכמתנו עם הקו המדיני של המשטר הנוכחי, המוביל את המדינה לעבר שואה לאומית. את כולנו מאחדת הדאגה להווה ועתידה של רוסיה. אנו מכירים בצורך חיוני לאחד את מאמצנו, למען עצמאותה ושיגשוגה של מולדתנו.

מוסדות השלטון אשר נוצרו בעקבות תוצאות הבחירות מ-2 בדצמבר 2007 ומ-2 במרץ 2008 , לא נבחרו על ידי רוב אזרחי רוסיה, אינם מייצגים את האינטרסים של הרוב, ולכן אינם לגיטימיים. מוסדות שלטון הללו, אינם רשאים לפעול בשם אזרחי רוסיה ולנקוט אלימות ממלכתית ביחס לאזרחי המדינה.

מחובתם המוסרית של אזרחי רוסיה, החרדים לגורלה של המולדת – להכשיר תנאים לחידושה של התחרות פוליטית חופשית, הקמתם מוסדות הייצוג והשלטון העממי, הממלאים אחר רצונם של אזרחי רוסיה. העצרת הלאומית תאסוף ותשקול כל ההצעות לחידושה של הדמוקרטיה הפוליטית ברוסיה, תלבן ותגבש את האיסטרטגיה של הפעולה הזאת, ותציע אותה לדיון ציבורי של כלל אזרחי רוסיה.

החלטתנו להכריז על הקמתה של העצרת הלאומית היא קריאת מצפונינו וחובתנו המוסרית בפני המולדת. במסגרת העצרת הלאומית מיוצגים השקפות וזרמים פוליטיים עיקריים הקיימים בחברה הרוסית. אנו מחזיקים בעמדות אידיאולוגיות ודעות פוליטיות שונות. אף אחד מאיתנו אינו מוותר על דעותיו הפוליטיות, מעמדותינו השונות, ולעיתים סותרות, לגבי נושאים שונים הנוגעים לחברה הרוסית. עם זאת, בהתאספנו לעצרת הלאומית, אנו מצהירים על נכונותנו לפעול על-פי עקרונות משותפים, המאפשרים לנו במשותף לנהל מאבק לשמירה על אחדות האומה והנהגתם המחודשת של כללים של קיום משותף וצודק של שלום בשטחה של ארצנו.

להלן, סעיפי האמנה:

א) ללא כל קשר להשקפותיהם האישיות של התושבים, אנו לא מכירים בזכותה של המדינה להתערב בחייהם הפרטיים של האזרחים, להגביל את חופש הדיבור שלהם, חופש האסיפות, תנועה, בחירת מקום המגורים, לקבוע במקומם את אורח-החיים שלהם ושפת-דיבורם.

ב) בינינו ישנם אנשים בעלי אמונות דתיות שונות ואתאיסטים, ובפעילותנו אנו נשענים על אמונתנו ועל הערכים שלנו. אך אנו לא מכירים בזכותה של המדינה להשתתף בפעילות הן דתית, והן אנטי-דתית, לעודד או למנוע אמונה דתית כלשהי.

ג) ללא כל קשר לגורלנו הפוליטי בעתיד, מהרגע הראשון בו כונסה העצרת, אנו שוללים בתוקף כל אפשרות של שימוש או איום באלימות, הגבלת חופש הביטוי או האסיפה, כאמצעי ניהול מאבק נגד יריבנו, בנושאי פוליטיקה, כלכלה, תרבות או דת.

ד) הן במסגרת פעילותה של העצרת הלאומית, והן במסגרת כל פעילות ציבורית ופוליטית אחרת, אנו מתחייבים להוציא ממכלול השיטות שלנו, את השחיתות, שוחד, סחיטה, איומים ואלימות. בויכוח חופשי ופומבי, בתור טיעונים יכולים לשמש אך ורק שיכנוע ומעשים קונקרטיים של אנשים.

ה) אנו מתחייבים לעולם לא להגביל זכות האזרחים לקבוע בעצמם את גורלם, על-ידי הצבעה בקנה-מידה של כל רוסיה, או  של אזורים ומקומות מסויימים. אנו מאוחדים בדעתנו, כי כל בעלי-התפקידים רמי-דרג בכל ענפי ודרגות השלטון, חייבים להיבחר על-ידי הצבעה חופשים המבטאה את רצונם החופשי של אזרחי-המדינה. כאשר כל תושבי המדינה, או תושבי חלק מסויים ממנה מוצאים לנכון לבחור במי שהם סומכים עליהם ומוכנים להפקיד בידם סמכויות שלטוניות או זכויות הרשות המבצעת, אין להגביל זכותם זאת של האזרחים.

ו) במקרה והצבעה המבוססת על רצונם החופשי של האזרחים תעניק למישהו מאיתנו שלטון על אזרחינו, אנו מתחייבים לכבד את זכויותיהם של אלה אשר הצביעו נגדנו, כולל זכותם להביע באפן חופשי את דעותיהם, ולהיאבק על עמדות, דעות והשקפות שונות, אשר אינן תואמות את עמדותינו.

על בסיס העקרונות הללו המובאים לעיל, אנו חברי העצרת הלאומית, מוכנים לשתף-פעולה עם כל הכוחות הפוליטיים והציבוריים, כולל עם אלה שלא הודיעו בינתיים בגלוי על התנגדותם למשטר הנוכחי השולט ברוסיה. אנו תומכים ביוזמות ופעולות ציבוריות של כל הכוחות פוליטיים, אשר מכוונות להשיג מהשלטונות הסכמה, לכבד זכויותיהם וחרויותיהם של אזרחי רוסיה. אנו פוסלים מכל וכל, את האפשרות של שיתוף-הפעולה, ועל אחת כמה וכמה, קשר סודי עם אלה, אשר אינם מכירים בערכים להם אנו נאמנים, או מצהירים על נאמנותם להם, אך בפועל מוכיחים את ההיפך.

אנו נשבעים לא לחסוך כוחותינו ואף חיינו, למען כינונם מחדש ברוסיה, של הריבונות ושלטון העם.

AKM(אוונגרד הנוער האדום)

Просмотров: 592 | Добавил: kvistrel | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: