Lorem ipsum
Class aptent taciti sociosqu ad litora
Главная » 2008 » Сентябрь » 1 » בסיס מכ"ם אמריקאי בנגב
4:02 AM
בסיס מכ"ם אמריקאי בנגב
למרות שהכריז לא אחת, כי הוא פועל לפתרון המחלוקת עם אירן בדרכים דיפלומטיות, ממשל בוש ממשיך בהכנות למלחמה נוספת. ההחלטה לבנות בנגב בסיס מכ"ם אמריקאי היא צעד נוסף בדרך לאסון אזורי חמור ביותר.
    ההחלטה להקים בנגב בסיס צבאי אמריקאי, שבו יוצב מכ"ם משוכלל לגילוי טילי קרקע-קרקע, נתקבלה במהלך השיחות, שנערכו בוואשינגטון בין הנשיא בוש ועוזריו לבין ראש הממשלה אולמרט ושר הביטחון ברק. החלטה זו היא שינוי מהותי במערכת היחסים האסטרגיים בין ארצות-הברית לבין ישראל:
    לראשונה, יוקם בתחומי ישראל בסיס צבאי אמריקאי, המופעל בידי צבא ארה"ב, ואשר יהיה סגור בפני גורמים ישראליים.
    אמנם, כבר שנים מצויים בארץ מחסנים של הצבא האמריקאי, שבהם מצויים מיני ציוד ותחמושת. אך אלה לא היו בסיסים של פעילות צבאית, אלא בסיסי ציוד. אמנם בשעתו הוצבו בארץ סוללות של טילים-נגד-טילים אמריקאיים, אך הן פונו לאחר זמן מסוים. הפעם מדובר במשהו שונה מהותית: הפעם הוסכם על הקמת בסיס צבאי פעיל של ארה"ב, שיהיה טריטוריה אמריקאית בתוך ישראל ואשר מעליו יונף דגלה של ארצות-הברית.
    מהי המשמעות של הקמת בסיס מכ"ם אמריקאי בנגב?
    הפרשן המדיני אלוף בן ("הארץ", 28.8) מציין: "מי שירצה לתקוף את ישראל בטילים, יראה את המכ"ם כמטרה ראשונה במעלה להשמדה – כדי לנטרל את מערכת ההגנה. על גורם זה יהיה להביא בחשבון פגיעה באנשי צוות אמריקאיים, על כל השלכותיה. כך יושג חיזוק מסוים להרתעה הישראלית".
    במלים אחרות, אלוף בן מדגיש, כי הקמת בסיס המכ"ם האמריקאי תבהיר, כי בכל מקרה של עימות צבאי אזורי, שבו תהיה מעורבת ישראל – תופעל מייד מעורבות אמריקאית ישירה. ובאיזה עימות קרוב מדובר? על כך כותב אלוף בן בהמשך מאמרו:
    "ארה"ב מתכוננת לתקוף בעצמה את אירן, או לתמוך בהתקפה ישראלית, והיא מכינה את התשתית להגנת ישראל מפני התגובה האירנית. הצבת המכ"ם תקל את פריסת טילי הגנה אמריקאיים בישראל בעת חירום, כפי שעשתה ארה"ב ב-1991 וב-2003. אולי תרגיל ההגנה מטילים, המשותף לצה"ל ולצבא האמריקאי, שיתקיים בארץ בסתיו, הוא בעצם כיסוי למתקפת פתע על אתרי הגרעין באירן".
   אלוף בן, בעל מקורות המידע האמינים בממשל בוש, מצייר בעצם תסריט של מלחמה אפשרית אמריקאית-ישראלית נגד אירן כבר בסתיו הקרוב. כדאי לשים לב, שהצבת הטילים האמריקאיים בישראל ב-1991 וב-2003, המוזכרת במובאה ממאמרו, נעשתה בהקשר של המלחמות שניהלה ארה"ב נגד עירק.
    לכן הקמת בסיס המכ"ם בנגב אינה טובה, שעושה ממשל בוש לישראל לרגל סיום כהונתו. זו הכנה לאסון נורא של מלחמת טילים אזורית, שעלולה לזרוע הרס גם בישראל. אך כל זה עובר מבלי שמתקיים דיון ציבורי רחב ובאדישות מצד ארגוני שלום ומחאה.
    נוסף למשמעות הצבאית-פוליטית ההרסנית של הקמת בסיס המכ"ם של צבא ארה"ב בנגב, תהיה לו גם משמעות סביבתית הרסנית. בסיס מכ"ם מהסוג שיוקם בנגב פולט קרינה מסוכנת בכמות רבה, מהווה מקור לרעש וגם צורך חשמל בהיקף רב. לכן הקמת הבסיס אמורה להיות נושא של מאבק דחוף גם אצל הארגונים הסביבתיים.
Просмотров: 1076 | Добавил: bolshevik | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: