Lorem ipsum
Class aptent taciti sociosqu ad litora
Главная » 2008 » Октябрь » 26 » אביגדור ליברמן בחיפה: שלוש רשימות, ימין אחד
6:44 AM
אביגדור ליברמן בחיפה: שלוש רשימות, ימין אחד

מאת: אורי וולטמן

בבחירות המוניציפאליות הקרובות בחיפה מתמודדות 21 רשימות למועצת העיר. רבות מהרשימות הללו מתהדרות בהיותן "לא פוליטיות", וטוענות שהן לא מייצגות עמדה רעיונית, אלא רק ציבור מסוים (למשל: הגמלאים) או נושא אחד מסוים (למשל: הנושא הסביבתי). יחד עם זאת, מסתבר כי חלק מהרשימות ה-"לא פוליטיות" הללו הן בעצם רשימות של הימין הגזעני, שלבשו תחפושת לקראת הבחירות.

"חיפה ביתנו"

מפלגתו של אביגדור ליברמן, "ישראל ביתנו", מתמודדת בבחירות למועצת העיר ברשימה בשם "חיפה ביתנו", אשר בראשה עומדת יוליה שטראיים. ל-"חיפה ביתנו" שני מנדטים במועצת העיר היוצאת, ועיקר תמיכתה מגיעה מקרב ציבור המצביעים יוצאי רוסיה. בשעה שלגבי מפלגה זו אין לאף אחד אשליות, ולכולם ברור שמדובר בזרועו הארוכה של ליברמן, הרי שהליברמניזם קיים גם ברשימות אחרות, אם כי מאחורי הקלעים.

מי תומך בבורובסקי?

ב-27.8 הודיע אביגדור ליברמן כי הוא תומך במועמדותו של יעקב בורובסקי לראשות העיר. בורובסקי אף הודיע כי אם ייבחר, אז יוליה שטראיים מ-"חיפה ביתנו" תמונה לסגנית ראש-העיר. בורובסקי, העומד בראש תנועת "מהפך", מתהדר בכך שתנועתו היא "על-מפלגתית", אך למעשה מדובר ברשימת-לווין של ליברמן. בשעה ש-"חיפה ביתנו" בראשות שטראיים תמשוך קולות בעיקר מהמצביעים יוצאי רוסיה, הרי שתנועת "מהפך" בראשות בורובסקי תיתמך בעיקר על-ידי יהודים-ישראלים ותיקים, אשר מתרשמים מהניסיון הצבאי והמשטרתי של בורובסקי.

"צעירי חיפה" הם ותיקי הימין

אחת הרשימות החדשות המתמודדות בבחירות היא רשימת "צעירי חיפה" בראשות שי אבוחצירה. באתר האינטרנט של הרשימה נכתב כי "תנועת צעירי חיפה היא תנועה על-מפלגתית", אך כשבודקים מיהם המועמדים ברשימה, מגלים לווין נוסף של ליברמן.

אבוחצירה, שבעבר היה חבר בצעירי הליכוד, כיהן ב-2004-2005 בתור יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת חיפה, תפקיד אליו נבחר מטעם תא הימין "נטו סטודנטים", השולט באגודה כבר מספר שנים. מי שהקים את תא "נטו סטודנטים", עסקן בשם שני אוצ'יקובסקי, מכהן כיום בתור היו"ר הארצי של צעירי "ישראל ביתנו".

חיבור נוסף אל ליברמן מוצאים אצל יניב בן-שושן, מס' 3 ברשימה של בורובסקי, ומי שמכהן כיום בתור יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת חיפה. גם בן-שושן עמד בראש תא "נטו סטודנטים", וב-19.3 הוא הזמין את ליברמן לבקר באוניברסיטה, ביקור שגרר הפגנת מחאה בקמפוס של תא חד"ש ושל כוחות אחרים.

ב-18.10 התהדק החיבור בין "צעירי חיפה" לבין בורובסקי, כאשר הללו הודיעו על תמיכתם במועמדותו לראשות העיר.

מהי התכנית של הימין?

שלושת הרשימות הקשורות לליברמן רצות בנפרד, אך כל אחת מהן מנסה להגדיל את כוחה בקרב מגזר אחר בחיפה. "חיפה ביתנו" בראשות שטראיים שואבת את עיקר כוחה מהמצביעים יוצאי רוסיה, "מהפך" בראשות בורובסקי פועלת בקרב הישראלים הותיקים (וגם ברחוב הערבי!), ורשימת "צעירי חיפה", לעומת זאת, פועלת בעיקר בקרב מצביעים צעירים וסטודנטים.

אחרי הבחירות, שלושת הסיעות יחברו לקידום פוליטיקה ימנית וגזענית בעיר חיפה. את החיבור המסוכן הזה יש לחשוף, את המסכה ה-"א-פוליטית" יש להסיר, ואל מול הפוליטיקה של ליברמן הטרנספריסט, חשוב לשלוח למועצת העיר חזית יהודית-ערבית חזקה ולוחמת.

* אורי וולטמן הוא פעיל חד"ש ומק"י, תושב חיפה.

Просмотров: 570 | Добавил: bolshevik | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: