Lorem ipsum
Class aptent taciti sociosqu ad litora
Главная » 2008 » Декабрь » 4 » סֵרְגֵיי אוּדַאלְצוֹב
9:38 AM
סֵרְגֵיי אוּדַאלְצוֹב
הקימו ועדי-ההצלה
תרגם מרוסית: המשורר שמואל ירושלמי
 
שהמשבר הכלכלי יגבר יותר ויותר! בטוחני, כך חושבים בלחש (ויש כאלה, שגם בקול רם), רבים, רבים מאוד מקרב אזרחים ישרים, אשר חרדים לא רק לגורלם של חסכונות פרטיים שלהם (ולאזרחים ישרים, בדרך-כלל, גם אין חסכונות, אם-כי רק סכומים קטנים ביותר, כמו שאומרים, ליום שחור), אלא קודם כל לגורל ארצם, לגורלם של דורות הבאים.
 
ככל שהמשבר יהיה יותר רציני, כך לרוסיה יהיו יותר סיכויים להיטהר מטומאת-הקפיטליזם, השחיתות, שלטונה כפייתי של הביורוקרטיה ופולחן חוסר-אישיות של פוטין ומדבדב. זה בדיוק כמו בזמן מחלה – אפשר להפנים אותה בתוך הגוף או לנסות להוריד את החום, ואפשר לתת לגוף, אחרי שהמחלה תגיע לנקודת-שיא – להתגבר על המחלה ולהבריא. אומנם, אם הגוף חלש מדי, קיים סיכון שהחולה ימות מאשר יישאר בחיים. אולם, רוסיה אינה חלשה – היא עשירה במוחות ומשאבים; לכן היא תמשיך לחיות. העיקר – להבריא.
 
הציפיות לסערת-המשבר, יש לומר, אינן חסרות-בסיס. בשבועות האחרונים מתחיל להיות ברור, כי המדינה חוזרת בעקשנות מזוכיסטית, על השגיאות של 1998. לראשי הבנקים המקורבים לשלטון, מעניקים סיוע בשווי של מיליארדים, וזאת, ללא כל פיקוח על הכסף המוזרם למטרות אלו. ובינתיים, ראשי-בנקים חסרי מצפון (וגם כאלה שהם בעלי-מצפון), בשמחה מפנים את המיליארדים שהמדינה נותנת להם, לרכישת מטבע-חוץ, דבר המדלדל את אוצרותיו של הבנק הממלכתי של רוסיה. כל זה יוצר איום דֵי ממשי של נפילה רצינית ביותר בשער-יציג של הרובל, עם כל התוצאות הקשות הכרוכות בכך. נוסף לכך צפוי לנו צמצום דרסטי בהיקף ייבוא מצרכי-מזון לרוסיה, שבתנאים הנוכחיים של תלותה  הרצינית של רוסיה בייבוא הזה – הדבר עשוי להביא להתקוממות של אוכלוסיה חצי-רעבה. חוץ-מזה, אל נשכח על האבטלה ההמונית, ועל אסון נפגעי-המשכנתאות עם מספר עצום של נפגעים, הצפויים לנו בקרוב. בהקשר זה, אפשר לומר, כי סיסמאות בסגנונו של קאשפירובסקי (מרפא רוסי. ש.י.), כגון: מכניסים לאנשים בראש, שהמשבר לא היה, איננו ולא יהיה בעתיד – אותן סיסמאות שברוחן פועלים מנהיגינו האומללים, נשמעות לגמרי מזויפות. איננו מאמינים! – זועקים בתשובה (בינתיים בשקט) תושבי רוסיה החושבים.
 
בסיטואציה כזאת, המשבר פותח אפשרויות גדולות לבניית אופוזיציה שמאלית ממשית. ברור, שכל מיני "אופוזיציונרים קונסטרוקטיביים", ימשיכו לסייע באופן פעיל, לנשיא הננס ולראש-הממשלה אשר טיפה יותר גבוה ממנו – לטלא את הגלימה הקפיטליסטית המחוררת, מכיוון שהם בעצמם לא יותר מאשר "מלכים עירומים" מטעם האופוזיציה. במידה ויואילו מדי פעם, לקום מכורסותיהם הפרלמנטריות, אפילו לא יהיה להם במה לכסות את  החרפה; רעיונות אכלו מספיק, על המהפכות הוטלה מגבלה, ובכלל נורא לחיות. לכן, עוד יבוא היום, בו הם במקהלה אחת עם הקרמלין, יעמידו את כולנו לעמוד הקלון, בהאשימם אותנו בכל החטאים הנוראים. מאידך, גם מבעלי בריתנו מהמחנה הליברלי לא תהיה תועלת רבה. הם, ללא כל ספק, יתמכו בסיסמא: "העת להחליף שלטון!", אולם, השאלה העיקרית, היא - למה להחליף. בוודאי, שאם חסידי השוק הנכבדים שלנו, יתחילו להטיף בעד סוציאליזם ועדיפותו של החלק המתוכנן בכלכלה, אין שום שאלות. אולם, זה כבר מתחום של מדע-בדיוני (במקרה שזה אכן יקרה, אני מתחייב להקים במקביל ולהתייצב בראש מועדוני-המעריצים של מִיכַאִיל קַאסְיָינוֹב, וַאלֵירִייָה נוֹבוֹדְבוֹרְסְקַאיָה, ומַאשָׁה גַאיִדַאר). על כן, התקווה העיקרית, הם אנשי שמאל לא מטעם (ופה הכוונה היא לחזית-שמאל, שהופיעה ממש בזמן) ותנועות חברתיות למיניהן.   
 
אזכירכם, כי נכון להיום, מועצות-הרכזים (שבהן חברים, בדיוק פעילים חברתיים ופוליטיים) פועלות ביותר משלושים מחוזות רוסיה. יום הזעם העממי הכל-רוסי, אשר נערך ב-25 באוקטובר השנה הראה, שהמועצות הללו הופכות בהדרגה לכוח בעל-השפעה מספיק גדולה, אשר מסוגל בכוחות-עצמו לגייס המונים להשתתפות בפעולות מחאה, ללא הזדקקות לסיועה של אופוזיציה פרו-ממשלתית. מרבית מועצות-הרכזים הנ"ל, לפי הרכבן ותוכן-פעילותן – הן שמאליות. ובתנאי המשבר המתרחב, דווקא המועצות הללו יכולות להיהפך למוקד מקביל של החיים הפוליטיים, תוך קידום תוכנית לבניית אלטרנטיבה סוציאליסטית מציאותית, לדרך-פיתוחה הנוכחית של רוסיה, המובילה למבוי סתום.
 
אני חושב, כי הגיע הזמן, על בסיס המועצות הנזכרות לעיל - לגבש בכל מחוזותיה ואזוריה של המדינה
הרוסית – ועדי-ההצלה, אשר יהיו מוכנים, במקרה של אובדן יכולת-תפקוד מצד השלטונות – לבצע פעולות דחופות להתגברות על המשבר, כגון: חלוקת מצרכי-המזון, מציאת-מקומות עבודה עבור מובטלים, ביקורת כל הבנקים, הקמת קרן מיוחדת להתגברות על המשבר, וכו'. על ועדי-ההצלה הללו, לגייס לצורך עבודה במסגרתם, את כל הכלכלנים הטובים השייכים לאופוזיציה, כיוון שאת תפקידי משרד-האוצר העממי וועדת-הביקורת העממית, נצטרך לקחת על עצמינו. ועדי-ההצלה הנ"ל, צריכים כבר עתה ליצור קשר עם המשטרה, ובמידת-האפשר גם עם בסיסים צבאיים של צבא-רוסיה, על-מנת שבעת הצורך, שוטרים וחיילים, שגם-כן סובלים מתוצאות המשבר הקפיטליסטי – יעברו לצידם של ההמונים. לועדים הללו יש להפנות אנשים שפוטרו ממקום עבודתם והופקרו לגורלם על-ידי המדינה. כמו-כן, להצטרף לועדים הנ"ל יש להזמין אנשים, שהשקיעו חסכונותיהם במשכנתאות, ורומו על-ידי בנקים שפשטו את הרגל. לועדי-הצלה הללו, אפילו בלי הזמנה – יבואו אנשים, אשר לא יהיו מסוגלים על משכורתם או פנסיה שלאחרונה "הוזלו" עד מאוד – לפרנס את משפחותיהם. וכמובן, במסגרת ועדים הללו, במלוא המרץ, צריכים לפעול נציגי חזית-שמאל -, כי הרי נכון לעכשיו, אין פעילות יותר אקטואלית.
 
מישהו בטח יגיד, כי התופעות הנובעות מהמשבר, יכולות להיפסק עוד בטרם יגיעו לנקודת-שיא שלהן. בטח יגידו, כי במאמץ משותף, האינטרנציונל הקפיטליסטי פעם נוספת ימצא דרך-מוצא מהמשבר, תוך-כדי שמירה על מעמדו השליט. מי יודע, מאוד ייתכן, שהספקנים אכן יהיו צודקים. אך זה בשום פנים ואופן לא אומר, שאנחנו צריכים לשבת בחיבוק ידיים,  לעקוב בסבלנות אחר התפתחות האירועים, בתור צופים מהצד. סבלנות – זה דבר נפלא, אך חיינו קצרים מדי, בשביל לסבול בלי-סוף. העבודה להקמת ועדי-ההצלה, אפילו אם לעת-עתה הם לא יצטרכו למלא את תפקידם הישיר שלשמו הוקמו – בכל מקרה תקרב אותנו לקראת הקמתם של מוסדות-שלטון אלטרנטיביים. אך למרות הכל, אני מרגיש כי הועדים הללו לא יישארו בלי עבודה.  

ובכן, הגיע הזמן! ההיסטוריה נותנת לנו עוד צ'אנס אחד לקבור את הקפיטליזם, ולתמיד. אז הבה, נכרה בור עמוק ככל-האפשר.
 
סֵרְגֵיי אוּדַאלְצוֹב 

Просмотров: 764 | Добавил: kvistrel | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: