Lorem ipsum
Class aptent taciti sociosqu ad litora
Главная » 2008 » Декабрь » 4 » תחיית האידיאולוגיה הקומוניסטית בעולם
10:50 AM
תחיית האידיאולוגיה הקומוניסטית בעולם

מנהיג המאואיסטים בנפאל: החיינו את הקומוניזם

ניצחון המפלגה המאואיסטית בבחירות האחרונות במדינה ההררית שבדרום אסיה מסמן את תחיית האידיאולוגיה הקומוניסטית בעולם, כך הצהיר מנהיג המורדים לשעבר בראיון. הוא קרא לקומוניסטים ברחבי העולם להבין את אתגרי המאה ה-21 והביע ביטחון ש"ההיסטוריה תזכור את האידיאולוגיה שיצרנו"

מנהיג המאואיסטים בנפאל, פרצ'נדה, אמר היום (א') שניצחון תנועת המורדים לשעבר שבראשה הוא עומד בבחירות ההיסטוריות בחודש שעבר שנועדו לשים קץ לשלטון המלוכה, הוא סימן לתחייתה של האידיאולוגיה הקומוניסטית ברחבי העולם.

"התהליך המהפכני מתרחש עכשיו במדינות העולם השלישי, וכשהוא יושלם במדינות המתפתחות, גל חדש של המהפכה הסוציאליסטית ישטוף אותן", אמר פרצ'נדה (54), מורה לשעבר שבעבר תויג כ"טרוריסט" ונחשב כמבוקש על-ידי האינטרפול ואשר נשבע להיות הנשיא הראשון של הרפובליקה הנפאלית.

 "כאן בנפאל אנו מנסים כמיטב יכולתנו לפתח את האידיאולוגיה שלנו בהתאם למצב המשתנה. על קומונסטים ברחבי העולם להבין את האתגרים החדשים, את ההתפתחויות החדשות של המאה ה-21", אמר בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית ושבועון איטלקי. המאואיסטים זכו בבחירות שנערכו ב-10 באפריל ב-220 מושבים מתוך 601 באסיפה שתכתוב מחדש את החוקה הנפאלית ותבטל את המלוכה. יותר מכפליים מיריביהם הפוליטיים, מפלגת הקונגרס הנפאלילקראת מהפכה עולמית?  פרצ'נדה, שחי במחתרת במשך רבע מאה, יצא מהצללים ב-2006, בעקבות חתימת הסכם שלום שהביא לסיום לחימה שנמשכה עשור וגבתה את חייהם של לפחות 13 אלף בני אדם במדינה הענייה. "הגענו להבנה ששיטה רב-מפלגתית היא הכרחית גם בסוציאליזם", אמר המנהיג המאואיסטי, שמפלגתו נוהגת להציג את דיוקנם של מרקס, לנין, סטלין ומאו זדונג בעצרותיה. "ללא תחרות רב-מפלגתית, לא ניתן ליצור חברה פעלתנית. בימים אלה נערך במידה משא ומתן קואליציוני בין מפלגתו למפלגת הקונגרס הנפאלי על הקמת ממשלה זמנית שתערוך את הרפורמות הדרושות בחוקה. לפי לוח הזמנים שנקבע בחוקה הזמנית, על האסיפה המחוקקת להתכנס לפני ה-26 במאי. המאואיסטים הבטיחו לבוחריהם לקדם רפורמת אדמות "מהפכנית", אך גם למשוך משקיעים זרים.

Просмотров: 3338 | Добавил: kvistrel | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: