Lorem ipsum
Class aptent taciti sociosqu ad litora
Главная » 2008 » Декабрь » 25 » יוון מורדת - אש ברחובות אתונה - אש חרות
6:06 AM
יוון מורדת - אש ברחובות אתונה - אש חרות
בכמה מערי יוון פרצו (יום א', 7.12.08) מהומות, לאחר שהמשטרה ירתה במוצאי שבת למוות בנער בן 15 באתונה.

האירועים החלו במרכז אתונה כאשר ניידת משטרה הגיעה לפאב - מסעדה בה נאספו צעירים כדי לדבר ולהעביר את הערב, ואחד השוטרים ירה והרג נער. במהרה התקלחה מהומה. עשרות צעירים זרקו פצצות תבערה אל המשטרה, שרפו עשרות מכוניות וניפצו חלונות ראווה. ההתפרעויות התפשטו מהר לעיר השנייה בגודלה ביוון סלוניקי ולחמש ערים אחרות בצפון המדינה.

מחאות על הירי היו גם באיי הנופש כרתים וקורפו. שר הפנים פרוקופיס פוולופולוס הגיש את התפטרותו, אך ראש הממשלה קוסטס קרמנליס, שמממשלתו הבלתי-יציבה זועזעה באחרונה מסדרת שערוריות, סירב לקבל אותה.

"בשם הממשלה וראש הממשלה, אני מביע צער על התקרית ובמיוחד על מותו של הנער", אמר שר הפנים פוולופולוס בהודעה שפרסם. "נפתחה חקירה על התקרית. יהיה עונש לדוגמה, ומעל לכל, יינקטו צעדים שזה לא יישנה לעולם".

בהודעה שפרסמה המשטרה נאמר כי שני שוטרים נעצרו ונחקרו על התקרית.

זוהי פעם ראשונה מאז 1985 שהמשטרה הורגת קטין ביוון, מסר דובר של המשטרה. אבל לא הפעם הראשונה בעולם.

"רוצחים במדים", זעקו מאות מפגינים שצעדו אל מטה המשטרה באתונה, שבה עצורים שני השוטרים.

הסוציאליסטים מובילים!

ענני עשן עלו בשמי הלילה באתונה בשעה שמכוניות הפוכות המשיכו לבעור במקום שבו מתנגשות כמעט דרך קבע קבוצות של אנרכיסטים עם המשטרה. המשטרה ירתה גז מדמיע אל הצעירים, רבים מהם רעולי פנים. מסעדות נסגרו מוקדם, ותריסיהן ננעלו, ולפחות שני שוטרים נפצעו במהומות. ואלפי צעירים וצעירות, סטודנטים,  מורים, הורים. הם התבצרו באוניברסיטאות ובבתי ספר. לפני כחודש עלו כמעט פי 5 המחירים לתחבורה ציבורית, ללחם, לדירות. 

קבוצה המכנה עצמה "השמאל האנטי-קפיטליסטי המאוחד" קראה לקיים ביום ב' באתונה הפגנת המונים במחאה על הריגת הנער. ממשלת השמאל-מרכז של קרמנליס, שיש לה רוב של מושב אחד בלבד בפרלמנט, מתמודדת זה זמן רב עם הפגנות של איגודים מקצועיים וסטודנטים.

האופוזיציה הסוציאליסטית ביוון מובילה בחודשים האחרונים בסקרי דעת הקהל בגלל הזעם הציבורי על סדרת השערוריות ועל הטיפול הכושל של הממשלה בכלכלה. פרשנים רבים אומרים כי קרמנליס ייאלץ כנראה להכריז על בחירות מוקדמות בשנה הבאה
אבל זה לא יעזור רק אירגון יציב שישים לפניו תוכנית סוציאליסטית מהפכנית ,עם דרישות פוליטיות יביא את המרד לניצחון.
Просмотров: 1240 | Добавил: kvistrel | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: